Παίζουμε ανασκαφή;
Κοινό
|
Νήπια - Μαθητές Α΄ Δημοτικού, Ειδικά σχολεία, ΑμεΑ
|
|
Αριθμός ατόμων
|
Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές)
|
|
Διάρκεια
|
1 ώρα
|
|
Χώρος
|
Αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων & πίσω αυλή του μουσείου
|
|
Ημερομηνίες
|
Οκτώβριος και Μάιος
|
|
Κρατήσεις
|
Δε θα υλοποιηθεί μέχρι το Μάιο του 2018
(Εξαιρούνται τα σχολεία ΑΜΕΑ) |
|
Έντυπα
|
||
Έτος έναρξης
|
2005
|
|
Σχεδιασμός
|
Ρ. Βεροπουλίδου, Ι. Γαβριηλίδου, Ε. Φουρλίγκα
|
|
Χρηματοδότηση
|
Ευρωπαϊκή Ένωση, Γ΄ Κ.Π.Σ., Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πολιτισμός»
|
Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος
Το πρόγραμμα υλοποιείται εξ ολοκλήρου στο χώρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου και στην αυλή έξω από αυτόν. Οι μικροί μαθητές μαθαίνουν για ποιους λόγους βρίσκονται τα αντικείμενα του παρελθόντος θαμμένα στο χώμα, πώς γίνεται μια ανασκαφή και συμμετέχουν και οι ίδιοι σε μια ανασκαφή-παιχνίδι. Στη συνέχεια καταγράφουν και συντηρούν τα ευρήματά τους (αντίγραφα αυθεντικών αντικειμένων), κάνουν ένα παζλ και τέλος συμμετέχουν σε μια εικαστική δραστηριότητα.
Στόχοι εκπαιδευτικού προγράμματος
Στο πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές να:
- εξοικειωθούν με το χώρο και την έννοια του μουσείου
- προσεγγίσουν την έννοια του παρελθόντος
- μάθουν ότι η ανασκαφή είναι ο βασικός τρόπος εύρεσης των αντικειμένων του παρελθόντος
- αντιληφθούν ότι τα αντικείμενα μπορούν να μας πληροφορήσουν για το παρελθόν
- έρθουν σε επαφή με τις πρακτικές της ανασκαφής και της συντήρησης σε πρώτο επίπεδο
- εξοικειωθούν με συγκεκριμένα αντικείμενα του παρελθόντος και να μάθουν τη χρήση τους
- ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους.
Παρατηρήσεις
Με την κατάλληλη προσαρμογή το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί (κατόπιν συνεννόησης) και σε ειδικές ομάδες κοινού, όπως άτομα με νοητική υστέρηση, τυφλοί, κωφοί κ.ά.