Περιβάλλον και Πολιτισμός 2016

Fotia 2012To Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού συμμετέχει για ακόμη μία φορά στην πανελλαδική δράση "Περιβάλλον και Πολιτισμός", που διοργανώνει η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Θέμα της δράσης για το 2016 είναι η φωτιά, με τίτλο "Παντέχνου πυρός σέλας - Λαμπερές ιστορίες φωτιάς". Το Μουσείο έχει προγραμματίσει εκπαιδευτικά προγράμματα, προβολή ταινίας, θεματικό φυλλάδιο και θεματικές ξεναγήσεις. Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων έχει ως εξής:

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016, 10.00

- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές και μαθήτριες Γ΄ και Δ΄ δημοτικού με τίτλο "Σπίθα, φλόγα, φωτιά!"

- Προβολή ταινίας στο χώρο υποδοχής του Μουσείου με τίτλο "Lux in Vitro", Μια περιήγηση στο φωτισμό του παρελθόντος*.

- Θεματικό φυλλάδιο για ελεύθερη επίσκεψη στο Μουσείο.

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016, 10.00

- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές και μαθήτριες Γ΄ και Δ΄ δημοτικού με τίτλο "Σπίθα, φλόγα, φωτιά!"

- Προβολή ταινίας στο χώρο υποδοχής του Μουσείου με τίτλο "Lux in Vitro", Μια περιήγηση στο φωτισμό του παρελθόντος*.

- Θεματικό φυλλάδιο για ελεύθερη επίσκεψη στο Μουσείο.

Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016 στις 11.00

- Θεματικές ξεναγήσεις για ενήλικες από αρχαιολόγο του Μουσείου.

- Προβολή ταινίας στο χώρο υποδοχής του Μουσείου με τίτλο "Lux in Vitro", Μια περιήγηση στο φωτισμό του παρελθόντος*.

- Θεματικό φυλλάδιο για ελεύθερη επίσκεψη στο Μουσείο.

Μελετώντας φωτογραφίες της Κατοχής: η Θεσσαλονίκη τότε και τώρα

 Mitos istoselida

Κοινό

Μαθητές Γ' Γυμνασίου - Λυκείου

Αριθμός ατόμων

Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές)

Διάρκεια

1.30-2 ώρες

Χώρος

Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων "Ε. Κουρκουτίδου - Νικολαΐδου"

Έκθεση

Στο περιθώριο του πολέμου: Η Θεσσαλονίκη της Κατοχής (1941-1944) μέσα από τη φωτογραφική συλλογή Βύρωνα Μήτου

Έτος έναρξης

2016

Σχεδιασμός

Ρ. Βεροπουλίδου

Χρηματοδότηση

Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη

 

Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος

Στο πρόγραμμα αρχικά οι μαθητές συζητούν βάσει πλούσιου εποπτικού υλικού για θέματα σχετικά με τις φωτογραφίες της Κατοχής και με τη σημασία της μελέτης των ιστορικών φωτογραφιών ως αρχαιολογικών αντικειμένων που περιέχουν πλήθος πληροφοριών. Παράλληλα, εξετάζουν τον ρόλο της φωτογραφίας ως προπαγανδιστικού μέσου από το ναζιστιστικό καθεστώς, και, τέλος, παίρνουν πληροφορίες για την τοπογραφία της Θεσσαλονίκης της Κατοχής και του σήμερα. Στη συνέχεια, οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και με τη βοήθεια φύλλων εργασίας μαθαίνουν να μελετούν τις φωτογραφίες και να αντλούν πληροφορίες για την Θεσσαλονίκη της Κατοχής. Παράλληλα, μαθαίνουν για κεντρικά σημεία της πόλης και μνημεία που τραβούσαν και τραβούν το ενδιαφέρον των επισκεπτών τότε και τώρα.

Μάθε, παίξε, ψάξε για τη συντήρηση!

Mahi hronos
Κοινό   Μαθητές Δ' Δημοτικού
Αριθμός ατόμων   Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές)
Διάρκεια   1.00 ώρα (περίπου)
Χώρος   Πτέρυγα περιοδικών εκθέσεων "Κυριάκος Κρόκος"
Ημερομηνίες   Φεβρουάριος-Απρίλιος 2016
Κρατήσεις  

Έχουν συμπληρωθεί οι δηλώσεις συμμετοχής

Έκθεση   "Μάχη με τον χρόνο"
Έτος έναρξης   2016
Σχεδιασμός   Ι. Κούκουνα (μεταπτυχιακή φοιτήτρια Διατμηματικού Μουσειολογίας)
Ε. Φουρλίγκα, αρχαιολόγος-μουσειολόγος
Χρηματοδότηση   Ίδρυμα A. Γ. Λεβέντη

Σύντομη περιγραφή εκπαιδευτικού προγράμματος

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης "Μάχη με το χρόνο" και έχει ως στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τη δουλειά του συντηρητή αρχαιοτήτων. Με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού και την μαιευτική μέθοδο, οι μαθητές συζητούν για την ανασκαφή, τη δουλειά των αρχαιολόγων και στη συνέχεια για τη δουλειά των συντηρητών. Με τη βοήθεια φωτογραφιών που μοιράζονται στα παιδιά, παρατηρούν αντικείμενα πριν και μετά τη συντήρηση και διαπιστώνουν τη σημαντική δουλειά των συντηρητών. Συνειδητοποιούν έτσι τη διαδικασία από την ώρα που ανακαλύπτονται τα αντικείμενα σε μια ανασκαφή, ως την ώρα που τελικά εκτίθενται στο μουσείο.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με δύο επιδαπέδια παιχνίδια που παίζουν οι μαθητές, χωρισμένοι σε 4 ομάδες. Ανά δύο ομάδες παίζουν το ένα από τα δύο παιχνίδια, με στόχο την εμπέδωση όσων έμαθαν σχετικά με τη συντήρηση. Το ένα παιχνίδι έχει ως θέμα τη συντήρηση της κεραμικής, με παράδειγμα ένα πινάκιο και το άλλο τη συντήρηση των ψηφιδωτών.

Στιγμιότυπα από την υλοποίηση του προγράμματος

Περισσότερα Άρθρα...